jan & feb photo outtakes

4th March 2018

 

Welcome to a new type of post on my blog for 2018…outtakes. I was totes inspired ~ and by inspired I mean, jaw open, dribble about to touch base with my laptop and heart eyes emoji ~ by my holy grail of all admiration in the blogging world – Amy Bell from the little magpie. I won’t bang on (fan girl) too much as I’ll save that for a post I’ve been thinking about for a while now (go-to inspiration gals, coming soon for some more heart eyes emojis).

After reading Amy’s end of year outtake blog post, I felt comforted yet motivated. Comforted by the fact that every blogger has photos that never make it off the memory card and motivated to join in & show that side of me too. So here I welcome the bloopers that ruin the online aesthetic I’ve chosen for myself, along with a little background to add some context…

DSC03950

I pull such sour faces whenever I ask a question. Kirby is behind the lens here so I apologize hun.

DSC03935

DSC03921

These two pictures were taken after I witnessed a giant crane (as in, the bird form) fly so close to Kirby’s head. So close, I genuinely thought it was about to pick her up like a newborn baby in a blanket.

DSC03911

Glam.

DSC03802

DSC03791

Oh so glam. The hairband is a nice touch too.

DSC03753

Way too much teeth but at least this is a happier shot.

DSC04439

The classic out of focus shot, Matt’s learning ok don’t judge.

IMG_8722

Am I high or coming out of a blink?

DSC04984

“Okay yeah” is something I say whenever I think I’ve got enough photos lol sorry Kirbs

I’m yet to post these shots anywhere yet, so you dedicated readers get a first glimpse. Wait – are you dedicated or just nosy to see how bad my outtakes really are?? The more piston images will be up sooooon! Follow me on instagram to make sure you catch them.

DSC05045

SHOP WHAT I’M WEARING

incase you fancied something for you ~ if an item isn’t linked below, comment and I’ll let you know where it’s from!

 

IMG_8666

hey willow, love it when you’re cute and all but FGS that’s LIPSTICKS ON CREAM BEDDING. GTFO.

IMG_8684

When I realized I was so zoomed in you can see the friends on my chin.

IMG_8704

Check the blush compact…I’m using it upside down. I panicked because the timer was about to go on my camera so I ended up looking into the blusher instead of the mirror (mirror is in my hand lol).

DSC04888

Can you blame me?

DSC04756-2

Deluxe hot choc was hitting the spot in Bath.

DSC04706-2DSC04696-2

couple banter

DSC04655-2

This was the moment when an actor walking around the Roman Baths (being a roman obvs) started calling Matt my slave and that I should get him to hold the bag I had in my other hand. I found it funny clearly but I think it was more of an awkward laugh cos actors/audience participation stuff sets me ON EDGE which makes this shot even funnier.

DSC04615-2DSC04614-2

 

People were waiting for me to get a picture…little did they know I wanted 40 more shots so this was the moment I told them “you can come through don’t worry I’ll be here all bloody day!”. I don’t think they understood lol

 

DSC04522-2

“can I see?”

DSC04469-2

“Matt can you come do a one second vid for my one second every day video of our bath trip pls??”

DSC04577

The things I do for a pic. I did get some looks but I can’t work out if it was from the side eye I’m giving right here or the fact I had no coat on. Probs both.

DSC04788
We made it into a cosy pub when it was POURING it down. I’m in danger of sounding less like a millennial here but ‘THE HEAVENS OPENED’. So I was chilly and Matt took this pic.

DSC04464

Not quite sure how I didn’t fall over.

DSC04461

And that’s your lot for January and February. It was just a bit of fun tbh hehe. Be sure to follow me on BLOGLOVIN to stay up to date as well as my other social media platforms. I’d love for you join me and my journey through 2018, the year of posting my outtakes xo

 

 

17 responses to “jan & feb photo outtakes”

  1. Kirby Small says:

    Hahahaha katy you’ve made my day! The lil captions are hilarious. I’ll never forget your face as you thought that bird was about to whack me in the head 😭😂

  2. So many beautiful photos in today’s post. Love them all!

  3. Luxestyle says:

    Love these kinds of posts! Always nice to see it’s not just me with lots of photos that are in no way Instagram worthy lol x
    Jenny | Luxestyle

    • lexilife says:

      Aw yay!! Deffo not, more outtakes than there are usable photos! Thanks so much for reading & leaving a cheeky comment xoxo

  4. jessieann48 says:

    You look incredible even in your outtakes haha! xx

    Jessie | http://allthingsbeautiful-x.blogspot.com

    • lexilife says:

      Haha omg you’re too kind!! Deffo loads more to come! Thanks so much for reading & leaving a comment bbbbez xx

  5. Charlene McElhinney says:

    If these were my ‘outtakes’ I would have each and every one on my Instagram and profile pic and all of that jazz because DAMN you are sooooooooo pretty and aesthetic even when you don’t try to be. You’re a natural in front of the camera. You’re such an inspiration and everything I aspire to be and more. How do you do it?!?!?

    Big Scottish hugs!

    Charlene McElhinney (@blogabtnothing1)

    • lexilife says:

      Aw Charlene thank you!! That’s honestly so lovely of you to say, and totally unexpected on a Tuesday evening – hope you’re all good lovely xxxx

  6. Jess says:

    oh my goodness what a fun post!! Your little captions had me dying lols! Btw, you look stunning even in your outtakes ♥
    xx J
    https://forevertwentysomething.ca

    • lexilife says:

      Thank you!! They were a lot of fun to write for sure – deffo need to do more of these! Thanks lovely xxx

  7. This is such a fun post! I absolutely love it! It’s also nice to know that I’m not the only one who blinks when they’re about to take a picture… also… just got distracted by the fact you have a YouTube channel… off to have a look 😛

    Katie | katieemmabeauty.com

  8. Your captions are everything! 😂

    • lexilife says:

      Haha yay!! Glad you enjoyed them. I kinda thought hmm what would I like to see on someone else’s post and went with it lol! x

Leave a Reply


%d bloggers like this: